Hvordan kan vi hjelpe deg? Her finner du noen av de vanligste spørsmålene vi får - og svarene på dem :)
Kontakt
Du kan skrive til ordre@neglemakeriet.no, eller bruke kontaktskjemaet vårt. Klikk her for å komme til det.
Nei, vi har ikke telefonkundeservice. For å holde prisene lave, unngår vi kostnader knyttet til lønnet arbeid for telefonbetjening.
Men ingen grunn til bekymring! Vi kan kontaktes via e-post, ordre@neglemakeriet.no, eller vårt kontaktskjema, og vi svarer som regel veldig raskt. For raskere hjelp: inkluder all relevant informasjon i første henvendelse.
Levering
Vi pakker og sender så raskt vi kan, ofte samme dag som du bestiller! Hvor lang tid det tar før varene dine kommer frem avhenger av fraktmetoden du har valgt.
Fraktalternativer:
- PostNord - Pakkeautomat: Ca. 2–3 virkedager, sporing inkludert. En pakkeautomat er en selvbetjent løsning som brukes sammen med PostNord-appen. Pakkeautomatene er skap med luker i flere størrelser, som passer forskjellige pakker. Der blir pakken levert, og ligger og venter på deg til du kommer for å hente den (husk at du har en hentefrist). Når du har fått SMS/varsel i app om at den er kommet fram, kan du selv låse opp luken din i automaten, ved hjelp av Bluetooth og PostNord Norge-appen. De fleste pakkeautomatene er tilgjengelige hele døgnet, så du kan hente pakken din akkurat når det passer deg.
- Bring - Pakke i postkassen: Ca 2–3 virkedager. Lengre leveringstid til Nord-Norge. Pakken leveres i din postkasse så sant det er plass, og du mottar varsel via SMS eller e-post. Hvis pakken ikke får plass i postkassen får du en SMS eller e-post fra Posten, med melding om at pakken kan hentes på postkontoret eller Post i Butikk. Velger du å få pakken satt igjen utenfor i stedet for levert i postkassen, er du selv ansvarlig hvis den blir skadet eller borte.
- PostNord - Pakke til hentested: 2-5 virkedager, sporing inkludert. For eksakte leveringstider se postnord.no.
- Bring - Pakke til hentested: I hovedsak 1–2 virkedager til store deler av landet. 1-3 virkedager avhengig av strekning. 4–5 dager til enkelte destinasjoner, se bring.no for eksakte leveringstider, sporing inkludert.
- Hent selv på vårt lager i Skien: Adressen du henter på er Colliflow AS, Havnevegen 70, 3739 Skien. Colliflows åpningstider er mandag til fredag fra 08.00 til 16.00. Dersom du bestiller etter 12.00, vil hentemeldingen normalt bli sendt ut neste virkedag. Etter at du har bestilt, vent på beskjed om at bestillingen er ferdig pakket. Dette er et lager hvor det er roboter som plukker varene, med hundrevis av ordre hver dag, og pakkingen foregår i et kø-system. Kommer du før bestillingen er klar, må du vente på at robotene har plukket ferdig. De ansatte på Colliflow har ikke inngående kjennskap til våre produkter, og kan ikke besvare produktspørsmål. Noe du lurer på? Send oss en e-post! Når bestillingen din er pakket ferdig for henting, kan den ikke endres (legge til varer / fjerne varer).
Så snart bestillingen er sendt, finner du sporingsnummer i e-posten som blir sendt til deg for å varsle om at pakken er på vei. Ikke fått? Sjekk om e-posten har endt opp som spam.
Du finner sporingsnummer i Posten-appen (last ned her) eller PostNord Norge-appen (last ned her).
Du finner i tillegg oversikt over alle dine bestillinger og deres sporingsnummer når du logger inn på din konto i nettbutikken.
Status på din bestilling ser du når du logger inn på kontoen din. Logg inn på din konto > Bestillinger for å se gjeldende status.
Når du har bestilt for over 700,- og får opp et gratis fraktalternativ og velger dette, vil pakken automatisk bli sendt med PostNord, ettersom dette er den rimeligste fraktmåten for oss.
Om du av ulike grunner ønsker å unngå PostNord, kan du overstyre dette ved å velge Posten som fraktalternativ i kassen.
Fraktinformasjon
Fraktkmåter og kostnaden for hver av disse vises og regnes ut automatisk i kassen basert på adresse og den samlede vekten av varer i handlekurven.
- Vi sender alle ordre fra Neglemakeriet c/o Colliflow AS, Havnevegen 70, 3739 Skien.
- Leveringstider varierer mellom 1–5 virkedager avhengig av fraktmetode. Merk at leveringstiden kan være lenger enn først oppgitt (force majeure; ras, snøstorm, andre naturkatastrofer, ulykker og streik).
- Ordre over 700 NOK kvalifiserer for fri frakt i Norge (unntatt Svalbard og Jan Mayen). Et alternativ for fri frakt framkommer i kassa når det ligger varer for 700 kroner i den.
- Det er mulig å hente bestillingen selv, på vårt lager i Skien. Velg i så fall 'Hent på lager (Colliflow AS, Skien)' i kassa. Bestillingen bør være inne før kl. 12.00 for å kunne hentes samme dag. Åpningstider på lageret er mandag til fredag, mellom 08.00 og 16.00. Adressen er Colliflow AS, Havnevegen 70, 3739 Skien. Etter bestilling vil du få beskjed om når den er klar for henting. Dette er et lager hvor det er roboter som plukker varene, med hundrevis av ordre hver dag, og pakkingen foregår i et kø-system. Kommer du før ordren er klar, må du vente på at robotene har plukket ordren din ferdig. De ansatte på Colliflow har ikke inngående kjennskap til våre produkter, og kan ikke besvare produktspørsmål. Når ordren er pakket ferdig for henting, kan den ikke endres (legge til varer / fjerne varer).
Posten/Bring/PostNord leverer kun til korrekt registrerte adresser, og navnet må stå på postkassen (eller døren for dørsendinger). Hvis pakken returneres til oss, vil du få tilbakebetalt varens kostnad, men ikke fraktkostnadene eller Postens returgebyr.
Da bruker du en c/o-adresse!
En c/o-adresse, eller "care of"-adresse, betyr at posten skal leveres til en annen person eller et annet sted, som du ikke er registrert på i postens adresseregister.
Dette brukes ofte når noen midlertidig oppholder seg på en adresse, om du bor hos noen midlertidig, for eksempel på ferie eller mens du venter på å finne et sted å bo fast.
C/o-adressen indikerer at posten skal leveres i omsorgen til den som står oppført etter c/o.
Hvordan fungerer det?
- Først skriver du ditt navn.
- Deretter skriver du "c/o" og navnet på den som er ansvarlig for å ta imot posten (navnet på den som er registrert på adressen).
- Til slutt skriver du adressen til den som er ansvarlig for å ta imot posten.
Eksempel:
Kari Nordmann
c/o Eli Hansen
Storgata 15
0161 Oslo
Hvis pakken returneres til oss, refunderer vi kostnaden for varene. Fraktkostnader, kostnader for pakking av bestillingen og Postens/PostNords returgebyr trekkes fra beløpet (altså våre faktiske utgifter på pakken din).
Bestilling
Nei.
Prisen du ser i kassa når du sender inn bestillingen, er den totale prisen. Du betaler ikke noe annet i tillegg.
Alle våre produkter befinner seg på lager i Norge, og vil alltid sendes herfra. Det vil aldri tilkomme toll eller andre gebyrer på din bestilling.
Nei.
Bestillingene behandles på et automatisert lager, der varene plukkes av roboter i et køsystem. Derfor er det dessverre ikke mulig å slå sammen to bestillinger etter at de er lagt inn.
På den annen side, hvis du oppdager at du glemte å få med noen produkter på bestillingen, ikke bestill på nytt! Gi beskjed veldig raskt på e-post, så kan vi noen ganger rekke å pause bestillingen din før den er plukket og pakket. Da kan vi legge til varene du glemte.
Slik gjør du det:
1. Send umiddelbart en e-post til ordre@neglemakeriet.no og be oss pause bestillingen din.
2. Vi gir deg beskjed om det fortsatt er mulig å pause den.
3. Hvis den kan pauses, sender du oss en ny e-post med en liste over hvilke produkter du ønsker lagt til, og hvor mange.
4. Vi oppdaterer ordren din og sender deg en bekreftelse på endringen.
5. Når du har godkjent endringen, aktiverer vi bestillingen igjen.
Vær oppmerksom på at det å pause en bestilling kan gjøre at den blir sendt ut én dag senere enn normalt.
Kanskje!
Hvis du oppdager at du glemte å få med noen produkter på bestillingen, og gir beskjed veldig raskt, kan vi noen ganger rekke å pause den før den er plukket og pakket. Da kan vi legge til varene du glemte.
Slik gjør du det:
1. Send umiddelbart en e-post til ordre@neglemakeriet.no og be oss pause bestillingen din.
2. Vi gir deg beskjed om det fortsatt er mulig å pause den.
3. Hvis den kan pauses, sender du oss en ny e-post med en liste over hvilke produkter du ønsker lagt til, og hvor mange.
4. Vi oppdaterer ordren din og sender deg en bekreftelse på endringen.
5. Når du har godkjent endringen, aktiverer vi bestillingen igjen.
Vær oppmerksom på at det å pause en bestilling kan gjøre at den blir sendt ut én dag senere enn normalt.
Betaling / Kvittering / Faktura
Du finner lenke for å laste ned kvitteringen din i mailen du mottok da varene dine ble sendt. Denne er godkjent for regnskap (bilag).
Du finner også oversikt over alle dine bestillinger og kvitteringer slik:
- Logg inn på din konto i nettbutikken.
- Der er dine bestillinger listet opp.
- Klikk deg inn på bestillingen du ønsker kvittering for.
- Øverst ser du 'Trenger du kvittering?', og under denne finner du knappen 'Last ned (PDF)'. Den vil være synlig kun etter at varene dine har blitt sendt.
Vi støtter følgende betalingsmetoder via Dintero Checkout:
Visa/Mastercard
Klarna
Vipps
Walley
Alle betalinger gjøres via Dintero Checkout
Ja, vi tilbyr alle muligheten til å handle med faktura via Klarna eller Walley. Du velger selv hvordan du vi betale i kassen :)
Retur & Reklamasjon
REKLAMASJON
Reklamasjon gjelder når du har mottatt et produkt som er skadet eller på annen måte ikke samsvarer med produktet du bestilte. Reklamasjon gjelder også dersom du mangler en vare. Reklamasjon er ikke det samme som angrerett, derfor skal du ikke bruke angrerettskjemaet ved reklamasjon.
Dersom du ønsker å reklamere på et produkt, om det skulle være feil eller mangler i bestillingen din, ber vi deg ta kontakt med kundeservice på e-post: ordre@neglemakeriet.no.
Oppgi ditt ordrenummer og grunnen til reklamasjonen. Vi vil behandle saken din så raskt som mulig.
Dersom du har fått et produkt du ønsker å reklamere på, kan du ikke sende produkter i retur for reklamasjon før vi har behandlet saken din. I noen tilfeller kan reklamasjon løses uten behov for retur.
Du må kontakte oss med informasjon om hva som var feil med bestillingen eller varen(e) du mottok, så vil vi hjelpe deg.
ANGRERETT (IKKE REKLAMASJON)
NB! Gi beskjed til oss dersom du har mottatt en vare i annen tilstand enn forventet, vi vil hjelpe deg. Dersom det skulle være feil eller mangler i bestillingen din eller på et mottatt produkt, og du har en reklamasjon, ber vi deg ta kontakt med kundeservice på e-post før du gjør en eventuell retur: ordre@neglemakeriet.no.
Som privatperson har du 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varene. Du har ikke angrerett hvis du har bestilt som firma/næringsdrivende. Angreretten gjelder kun for uåpnede produkter.
For at en retur skal godkjennes, må varen være uåpnet, uskadet og i originalemballasje. Om produktet er åpnet, testet eller brukt får du ikke tilbake pengene.
Visse produkter er unntatt fra angreretten. Av helse- og hygienehensyn omfattes ikke produkter med brutt emballasje eller annen brutt forsegling eller som på annet vis er åpnet. Dersom varen er blitt håndtert i større grad enn det som anses nødvendig for å fastslå dens egenskaper eller funksjon, kan Neglemakeriet kreve kompensasjon ved nedsettelse av varens verdi.
Vi bruker følgende unntak fra angreretten (2 kap. 11 § DAL): 'Angreretten gjelder ikke for varer som ikke kan returneres på hensiktsmessig måte av helse- eller hygienegrunner, og hvor forseglingen er brutt av forbrukeren.'
For de fleste av våre produkter innebærer dette at de ikke kan være åpnet, da de av hygieniske eller kvalitetsmessige årsaker ikke kan videreselges. Produkter kan ikke returneres dersom forseglingen er brutt eller det finnes tegn til åpning. Returporto betales av kunden.
Kun komplette produkter kan returneres – åpnede varer eller deler av produkter vil ikke bli akseptert. Dersom en retur ikke godkjennes, kan vi belaste deg for eventuelle ekstra kostnader eller returnere varen tilbake til deg.
Slik returnerer du:
Fyll ut angrerettskjemaet du finner lenke til i mailen du mottok da ordren ble sendt. Dette MÅ ligge i pakken sammen med returvarene!
Sørg for å pakke varene godt inn slik at de ikke kan skades under transport. Gjenbruk gjerne en pappeske og husk fyllmateriale for å unngå at varene kastes rundt i esken og skades / ripes opp / knekker. Returen MÅ være sporbar, og kan ikke sendes som et vanlig brev.
Vi anbefaler å sende returer med Norgespakke Liten hvis pakken er innenfor maksmålene 5 kg, 12x25x35 cm. Dette fordi Norgespakke Liten kan spores, er forsikret, og er rimeligere å sende enn vanlig brevpost/pakkepost.
Bestill Norgespakke Liten her >>
Send varene til:
Neglemakeriet c/o Colliflow AS
Havnevegen 70
3739 Skien
Refusjon:
Når vi har mottatt og godkjent returen i henhold til betingelsene, vil vi refundere beløpet innen 14 dager via samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøp. Fraktkostnader refunderes ikke. Returvarer som har blitt skadet under retur grunnet mangelfull innpakning, refunderes ikke.
Vi følger den norske forbrukerkjøpsloven, som gir bedre forbrukerrettigheter enn mange produsentgarantier. Loven dekker mangler som ikke skyldes normal slitasje eller uforsvarlig bruk. Hvis du oppdager en mangel, meld fra til oss så snart som mulig. For feil som kan dokumenteres med bilder eller video, kan du sende dette til oss på e-post. Hvis feilen skyldes produksjon eller annet som faller inn under garantien, sender vi en erstatningsvare kostnadsfritt.
Produkter
Nei, ingen av våre produkter inneholder TPO.
Da forbudet trådte i kraft 1. september 2025, hadde våre produkter allerede i flere år vært fri for TPO.
Produkter vi har hatt for mange år siden (vi startet opp i 2007), og som eventuelt kan ha inneholdt TPO, har gått ut på dato for veldig lenge siden.
Du kan derfor også trygt bruke våre produkter som ble kjøpt før 1. september 2025.
Oppsummert: Alle produkter med vårt varemerke på, har hele tiden vært uten TPO. Les mer om TPO i bloggen vår her.
Det fulle navnet på fotoinitiatoren TPO er TRIMETHYLBENZOYL DIPHENYLPHOSPHINE OXIDE (CAS Number 75980-60-8), og må ikke forveksles med andre råmaterialer med lignende navn, da dette er forskjellige stoffer. (TPO er forbudt brukt i kosmetiske produkter fra og med 1. september 2025.)
Du vil derimot f.eks finne fotoinitiatoren ETHYL TRIMETHYLBENZOYL PHENYLPHOSPHINATE (CAS Number 84434-11-7) i mange av våre negleprodukter (dette er tillat brukt på negl).
MER INFO:
TPO (TRIMETHYLBENZOYL DIPHENYLPHOSPHINE OXIDE) er et stoff som har blitt brukt i mange gelbaserte negleprodukter. Det fungerer som en fotoinitiator, hvilket vil si at det reagerer på UV-lys og starter herdeprosessen.
Grunnen til forbudet er en dyrestudie fra 2020 som viste reproduksjonsskader hos rotter som fikk svært store mengder TPO i maten. Mengdene som ble brukt i studien er langt høyere enn det som finnes i negleprodukter, men stoffet fases likevel ut.
Nei, ingen av våre produkter inneholder HEMA eller Di-HEMA.
Vi har valgt å være helt åpne om hva våre produkter inneholder. Det gjør det tryggere både for deg og for kunden din å bruke produktene våre.
Hver eneste ingrediens et produkt har, vil du finne listet opp i ingredienslisten som vi har inne på hvert produkt. Se etter fliken INGREDIENSER.
Der vil du finne ingrediensens INCI NAME, altså det offisielle og komplette navnet en ingrediens har. Dette gjør det enklere for deg å sjekke opp ingrediensen i offisielle ingrediensregistrere.
Ingredienslisten finner du også på produktemballasjen (flaske/krukke).
De fleste av våre produkter er produsert i Polen og Kina.
Et spørsmål vi av og til får, er om produkter tilvirket i Kina er trygge.
- Når vi som firma får produkter produsert for oss, uansett hvor, får vi disse produsert med råmaterialer som er dokumentert tillatt for bruk i kosmetiske produkter, og som følger alle lover og regler for omsetning av kosmetiske produkter i EU/EØS. Dette er svært strenge regler, heldigvis, slik at du som kunde skal være så trygg som mulig. Som firma detaljstyrer vi derfor hele prosessen rundt produktutvikling, og får laget produkter som er spesielt tilpasset våre høye krav, uten uønskede (eller forbudte) ingredienser.
- Som et eksempel: Så snart TPO kom på EU/EØS vurderingsliste som et stoff som kanskje kunne komme på forbudslisten, gikk vi igjennom alle våre produkter for å sikre at ingen av dem inneholdt TPO. Ganske enkelt fordi vi ønsker å tilby deg som sluttbruker produkter du kan fortsette å bruke uten å bekymre deg. Da forbudet trådte i kraft, hadde våre produkter allerede i mange år vært fri for TPO. Les mer om TPO i bloggen vår her.
- Vi er åpne om hva produktene våre inneholder. Både på emballasjen og i produktbeskrivelse i nettbutikken vil du finne komplett ingrediensliste på hvert produkt. Noe du lurer på? Bare å spørre oss :)
- Uansett hvilket land vi produserer produktene våre i, gjelder nøyaktig de samme strenge reglene for ingredienser og råvarer. Loven som gjelder for import gjort av oss som firma, er den samme enten landet ligger i EU/EØS eller et annet sted i verden. Med andre ord utgjør produksjonsland ingen forskjell for deg som kunde når det gjelder varetrygghet, når du handler hos oss.
- Kina er verdens fremste produsent av kjemiske råvarer til kosmetikk, og mange europeiske produsenter kjøper inn polymerer, monomerer, pigmenter og tilsetningsstoffer derfra. Så, selv om et produkt blir produsert i EU/EØS, kan alle ingrediensene likevel komme fra nettopp Kina.
- Flere av våre produkter, produsert i Kina, deler produsent med noen av verdens mest anerkjente varemerker, spesielt kjent for sin høye kvalitet.
Om du som privatperson bestiller fra et land utenfor EU/EØS (altså importerer selv), er saken en annen. Du er ikke garantert at de du bestiller fra, følger regelverket for EU/EØS.
Det er derfor stor forskjell på om du som privatperson handler fra nettbutikker utenfor EU/EØS (som ikke må forholde seg til lover og regler som gjelder for EU/EØS), eller om du handler fra et norsk firma som får produktene sine produsert utenfor EU/EØS (og som må forholde seg til lover og regler som gjelder for EU/EØS).
Ja, de fleste av våre produkter tåler frost godt, inkludert geleer og primere (gjelder ikke hudkremer). Det er viktig å la produktet tine helt til romtemperatur før du åpner det. Hvis du åpner lokket mens produktet er frossent, kan kondens danne seg inne i beholderen og påvirke produktets kvalitet. Behold lokket på til produktet er tint, så vil det gjenvinne riktig konsistens og bevare kvaliteten.
Annet
Kan dere sponse meg?
Vi gjør veldig få samarbeid. Vi prioriterer samarbeid med de som har lang fartstid i yrket, samt at de kan tilby god kvalitet på bilder.
Dersom du er interessert i å samarbeide med oss, er det viktig at du gjør deg kjent med kriteriene før du etterlyser et samarbeid. Vår vanligste type samarbeid innebærer at vi sender ut ett eller flere produkter vi er interesserte i å enten få god promotering for, eller bilder av ekstra høy kvalitet på produkter lagt på negl, for bruk på våre nettsider, sosiale medier ol.
Sistnevnte er det vi som oftest ønsker oss, og det er da ekstra hyggelig at du også deler bilder eller video av resultatet på dine sosiale medier (her kommer vi frem til en avtale sammen, som fungerer for begge parter, avhengig av hvordan du pleier å benytte dine profiler på sosiale medier).
Kriterier for samarbeid ved avtale om bilder:
Ditt følgerantall på sosiale medier er ikke relevant her.
- du har handlet hos oss flere ganger tidligere
- du er godt kjent med minst én av våre produktserier
- du har kunnskap om negledesign og har erfaring som negledesigner - det er viktig at du vet hva du gjør
- sluttresultatet på arbeidet ditt er tilfredsstillende teknisk og estetisk
- du kan vise til en høyere kvalitet på dine bilder
- dersom vi blir enige om at du deler bilder også på dine sosiale medier, er det viktig at du tagger oss eller ber om et «samarbeid» (sistnevnte er for IG)
Kriterier for samarbeid ved avtale om generell promotering på sosiale medier
Hvordan produktene skal promoteres blir vi enige om, da dette er individuelt.
- du har handlet hos oss flere ganger tidligere
- du er godt kjent med minst én av våre produktserier
- du har kunnskap om negledesign og har erfaring som negledesigner - det er viktig at du vet hva du gjør (dette er spesielt viktig i video-content slik at vi ikke sprer feilinformasjon til dine seere)
- sluttresultatet på arbeidet ditt er tilfredsstillende teknisk og estetisk
- du kan vise til tidligere videoer eller bilder av negler og negledesign du allerede har gjort
- du har en tilfredsstillende mengde følgere på dine sosiale medier (tiktok eller instagram), dette vurderes individuelt
- dine følgere er i målgruppen for våre produkter
Gjentatt eller utvidet samarbeid med flere produkter kan være ønskelig gitt at det opprinnelige samarbeidet blir fulgt opp på en tilfredsstillende måte.
Dersom du ønsker et samarbeid kan du sende oss en mail med dine opplysninger og litt om deg selv til samarbeid@neglemakeriet.no
Nei, vi er en ren nettbutikk.
Det er ingen mulighet for å bestille gavekort gjennom nettbutikken. Ta kontakt, så kan vi manuelt opprette et gavekort for deg.
Rabatter
Den beste måten å få tilgang til rabatter på er å melde deg på nyhetsbrevet! Vi sender jevnlig ut rabattkoder til våre abonnenter, sammen med spesielle kampanjer. Scroll helt ned på siden for å bli med i nyhetsbrevet.
Rabatten legger du i handlekurven, for eksempel her, eller nederst i kassen ved utsjekk. Du kan kun bruke en rabatt om gangen.
Hvis du ikke ser at rabatten blir trukket fra, kan det hende at rabattkoden kun er gyldig på fullprisprodukter og at de produktene du har i kurven allerede har rabatt.
Det kan også hende at rabatten kun gjelder spesifikke produkter eller produktgrupper.
Dersom du mener at noe er feil, ta kontakt med oss så vi kan løse det sammen!
Det er dessverre ikke mulig å legge til rabatten etter at bestillingen har blitt fullført.
Våre lave priser er allerede beregnet på små og store firmaer, og vi har ingen egne spesialavtaler for firmaer.
Har du spørsmål?
Finner du ikke svar på spørsmålet ditt her, kan du sende oss en melding via skjemaet, eller om du trenger å sende bilder, send e-post til ordre@neglemakeriet.no. Vi svarer så raskt vi kan!