Hvordan kan vi hjelpe deg? Her finner du noen av våre vanligste spørsmål - og svarene på dem. :)
Kontakt
Du kan bruke kontaktskjemaet vårt. Klikk her for å komme til det.
Nei, vi har ikke telefonkundeservice. For å holde prisene lave, unngår vi kostnader knyttet til lønnet arbeid for telefonbetjening.
Men ingen grunn til bekymring! Vi kan kontaktes via Facebook, Instagram, e-post, Messenger eller vårt kontaktskjema, og vi svarer som regel veldig raskt. For raskere hjelp: inkluder all relevant informasjon i første henvendelse.
Bestilling
Alle våre produkter befinner seg på lager i Norge, og vil alltid sendes herfra. Det vil aldri tilkomme toll eller andre gebyrer på din bestilling.
Betaling
Vi støtter følgende betalingsmetoder via Dintero Checkout:
Visa/Mastercard
Klarna
Vipps
Walley
Alle betalinger gjøres via Dintero Checkout
Ja, vi tilbyr alle muligheten til å handle med faktura via Klarna eller Walley. Du velger selv hvordan du vi betale i kassen :)
Du finner lenke for å laste ned kvitteringen din i mailen du mottok da varene dine ble sendt.
Har du ikke denne, kan du gå inn på din konto i nettbutikken. Klikk så på "SE MINE BESTILLINGER" > Klikk på bestillingen du ønsker kvittering for > Øverst finner du "Trenger du kvittering?" hvor du kan klikke på knappen "Last ned (PDF)".
Den vil være synlig kun etter at varene dine har blitt sendt.
Levering
Status på din bestilling ser du når du logger inn på kontoen din. Logg inn på din konto > Bestillinger for å se gjeldende status.
Vi pakker og sender så raskt vi kan, ofte samme dag som du bestiller! Hvor lang tid det tar før varene dine kommer frem avhenger av fraktmetoden du har valgt.
Fraktinformasjon
Vi sender alle ordre fra Neglemakeriet, Kåregårdsveien 40, 1747 Skjeberg, Norge.
Leveringstider varierer mellom 1–5 virkedager avhengig av fraktmetode.
Fraktkostnader regnes ut automatisk i kassen basert på adresse og varer i handlekurven.
Ordre over 700 NOK kvalifiserer for fri frakt i Norge (unntatt Svalbard og Jan Mayen). Dette valget dukker opp som «Postens rimeligste», hvor vi velger rimeligste fraktmåte ut i fra vekten på din bestilling.
Fraktalternativer:
- Postens rimeligste: 2–5 virkedager. Her velger vi manuelt den rimeligste mulige fraktmåten når vi pakker og sender din ordre. Du betaler uansett fast lav pris.
- Pakke i postkassen: 2–3 virkedager (Postnummer som starter med 8-9 kan ta 3-5 dager) (maks 5 kg).
- Norgespakke liten: 2-5 virkedager, sporing inkludert. Velger du Norgespakke liten vil denne alltid bli forsøkt levert i postkassen først. Dersom den ikke får plass eller Posten av en eller annen grunn ikke får levert den hjem, vil den leveres til Postens hentested hvor du må hente den selv, i de fleste tilfeller neste virkedag.
- Norgespakke stor: 2-5 virkedager, sporing inkludert. Norgespakke stor vil alltid gå rett til hentested. Dersom du ønsker å unngå potensielle forsinkelser, anbefaler vi derfor at du velger Norgespakke stor.
- Pakke til hentested: 1-2 dager i store deler av landet, for øvrige deler må 2-4 dager beregnes, avhengig av strekningen. Du kan velge å hente pakken din på Posten eller i en pakkeboks.
- Pakke levert hjem: Når du handler på nett kan du velge hjemlevering/På døren med Posten. Tjenesten er tilgjengelig i hele landet mandag til fredag. Du velger hvilken dag du vil ha pakken, og den leveres hjem på døren mellom kl. 17 og 21* i byer og tettsteder. For resten av landet skjer leveringen mellom kl. 8 og 17. Du kan be om at Posten setter igjen pakken om du ikke er hjemme. Ved levering på kveldstid får du SMS fra Posten med et kortere tidsvindu om forventet ankomst. *I Oslo, Stokke og Drammens-området er hjemlevering utvidet med tre timer fra kl. 15–22 alle dager i uken (mandag–fredag). I høysesonger vil dette gjelde for alle byer og tettsteder.
- HENT SELV I SKJEBERG - Du kan fortsatt hente på vårt hentepunkt. Du må avtale tid før du henter.
Husk å dobbeltsjekke adressen din før innsending av ordre for å unngå ekstra gebyrer fra Posten.
Posten/Bring/PostNord leverer kun til korrekt registrerte adresser, og navnet må stå på postkassen (eller døren for dørsendinger). Hvis pakken returneres til oss, vil du få tilbakebetalt varens kostnad, men ikke fraktkostnadene eller Postens returgebyr.
Hvis pakken returneres til oss, refunderer vi kostnaden for varene. Fraktkostnader og Postens returgebyr trekkes fra beløpet.
Retur & Reklamasjon
- Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet. Altså, handler du som firma, gjelder ikke angreretten.
- Send ubrukte/uåpnede varer i retur til oss innen 14-dagersfristen sammen med angreskjemaet (send gjerne skjemaet på e-post og ikke papir). Angreskjemaet ligger vedlagt e-posten du mottok da vi ga beskjed om at varene var sendt deg. Du må altså enten ha tatt kontakt med oss for å avtale retur, eller ha returnert varene det gjelder, innen fjorten dager fra dagen du mottok varene. Har det gått lengre tid enn 14 dager fra du mottok varen(e) til du enten tar kontakt for å avtale retur, eller returnerer varen(e), gjelder ikke angrefristen lenger. Returnerer du varer etter at angrefristen har gått ut, vil du ikke få tilbakebetalt beløpet. Ikke sikker på hvilken dato du mottok varene? Bruker du sporingslenken i e-posten du fikk da vi sendte ordren, kan du se hvilken dato Posten har registrert at de leverte til deg / dato du hentet ut pakken fra postkontor.
- Gir du beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten innen fristen på fjorten dager, skal varene etter dette returneres så snart som mulig og senest innen returfristen på 30 dager.
- Du kan gå i fra et kjøp uten å oppgi noen som helst grunn, selv om vi foretrekker å få vite det hvis det skulle være noe du er misfornøyd med ved produktet slik at vi kan bli gjort oppmerksomme på det.
Vår returadresse er:
Neglemakeriet c/co Colliflow AS
Havnevegen 70
3739 Skien
- Returnerer du en vare, skal denne så langt det er mulig, returneres uåpnet. I de tilfeller der en må åpne innpakningen for å kunne ta varen i øyesyn, skal en returnere varen i samme stand og mengde som mottatt. Vi gjør oppmerksom på at enkelte åpnede/testede varer ikke lenger regnes som i "samme stand", ettersom det ligger i enkelte varers natur at den dermed ikke kan selges på nytt.
- Returner varen(e) i god stand, gjenbruk gjerne fraktemballasjen du mottok varene i. Pass på at produktene pakkes forsvarlig og ikke blir liggende løst og slenge i esken. Bruk aldri boblekonvolutt eller plastpose til å returnere flasker i, bruk pappeske og silkepapir/avispapir eller annet støttemateriale for å forhindre skade under forsendelse. Pakk glassflasker (for eksempel gelelakkflasker) inn slik at de ikke blir liggende hardt mot hardt, ellers tar de skade under transport. Har en returvare blitt skadet/knust under retur på grunn av manglende emballering, vil du ikke få tilbakebetalt for returvaren.
- Porto for retur betales av kjøper. Husk riktig porto, underfrankert forsendelse som blir fakturert oss med straffeporto, vil medføre tilsvarende redusert tilbakebetalt beløp på returen.
- Vi er forpliktet til å tilbakebetale deg beløpet du har betalt for hver uskadede vare du returnerer, innen 14 dager etter at vi har mottatt dem i retur. Som regel krediterer vi beløpet for de returnerte varene samme eller påfølgende dag etter at vi har mottatt og godkjent dem, gjennom den betalingsløsningen du brukte da du bestilte. Husk å påberegne noe tid før beløpet er registrert inn på din konto.
- Hvis du ønsker det kan du få tilgodelapp isteden for å få pengene tilbake.
- Merk at det ikke er mulig å sende returvarer til oss som Postoppkrav, slike forsendelser vil ikke bli hentet.
- Merk at returvarer som er åpnet/brukt blir kastet (eller blir brukt internt her på huset), slik at alle skal være sikre på at de får nye og ubrukte varer når de bestiller. Vi selger ikke brukte varer.
- Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.
Vi følger den norske forbrukerkjøpsloven, som gir bedre forbrukerrettigheter enn mange produsentgarantier. Loven dekker mangler som ikke skyldes normal slitasje eller uforsvarlig bruk. Hvis du oppdager en mangel, meld fra til oss så snart som mulig. For feil som kan dokumenteres med bilder eller video, kan du sende dette til oss på e-post. Hvis feilen skyldes produksjon eller annet som faller inn under garantien, sender vi en erstatningsvare kostnadsfritt.
Produkter
Ja, de fleste av våre produkter tåler frost godt, inkludert geleer og primere (gjelder ikke hudkremer). Det er viktig å la produktet tine helt til romtemperatur før du åpner det. Hvis du åpner lokket mens produktet er frossent, kan kondens danne seg inne i beholderen og påvirke produktets kvalitet. Behold lokket på til produktet er tint, så vil det gjenvinne riktig konsistens og bevare kvaliteten.
Annet
Kan dere sponse meg?
Vi gjør veldig få samarbeid. Vi prioriterer samarbeid med de som har lang fartstid i yrket, samt at de kan tilby god kvalitet på bilder.
Dersom du er interessert i å samarbeide med oss, er det viktig at du gjør deg kjent med kriteriene før du etterlyser et samarbeid. Vår vanligste type samarbeid innebærer at vi sender ut ett eller flere produkter vi er interesserte i å enten få god promotering for, eller bilder av ekstra høy kvalitet på produkter lagt på negl, for bruk på våre nettsider, sosiale medier ol.
Sistnevnte er det vi som oftest ønsker oss, og det er da ekstra hyggelig at du også deler bilder eller video av resultatet på dine sosiale medier (her kommer vi frem til en avtale sammen, som fungerer for begge parter, avhengig av hvordan du pleier å benytte dine profiler på sosiale medier).
Kriterier for samarbeid ved avtale om bilder:
Ditt følgerantall på sosiale medier er ikke relevant her.
- du har handlet hos oss flere ganger tidligere
- du er godt kjent med minst én av våre produktserier
- du har kunnskap om negledesign og har erfaring som negledesigner - det er viktig at du vet hva du gjør
- sluttresultatet på arbeidet ditt er tilfredsstillende teknisk og estetisk
- du kan vise til en høyere kvalitet på dine bilder
- dersom vi blir enige om at du deler bilder også på dine sosiale medier, er det viktig at du tagger oss eller ber om et «samarbeid» (sistnevnte er for IG)
Kriterier for samarbeid ved avtale om generell promotering på sosiale medier
Hvordan produktene skal promoteres blir vi enige om, da dette er individuelt.
- du har handlet hos oss flere ganger tidligere
- du er godt kjent med minst én av våre produktserier
- du har kunnskap om negledesign og har erfaring som negledesigner - det er viktig at du vet hva du gjør (dette er spesielt viktig i video-content slik at vi ikke sprer feilinformasjon til dine seere)
- sluttresultatet på arbeidet ditt er tilfredsstillende teknisk og estetisk
- du kan vise til tidligere videoer eller bilder av negler og negledesign du allerede har gjort
- du har en tilfredsstillende mengde følgere på dine sosiale medier (tiktok eller instagram), dette vurderes individuelt
- dine følgere er i målgruppen for våre produkter
Gjentatt eller utvidet samarbeid med flere produkter kan være ønskelig gitt at det opprinnelige samarbeidet blir fulgt opp på en tilfredsstillende måte.
Dersom du ønsker et samarbeid kan du sende oss en mail med dine opplysninger og litt om deg selv til samarbeid@neglemakeriet.no
Nei, vi er en ren nettbutikk.
Rabatter
Den beste måten å få tilgang til rabatter på er å melde deg på nyhetsbrevet! Vi sender jevnlig ut rabattkoder til våre abonnenter, sammen med spesielle kampanjer. Scroll helt ned på siden for å bli med i nyhetsbrevet.
Rabatten legger du til i handlekurven, før du går videre til kassen. Du kan kun bruke en rabatt om gangen.
Hvis du ikke ser at rabatten blir trukket fra, kan det hende at rabattkoden kun er gyldig på fullprisprodukter og du produktene du har i kurven allerede har rabatt.
Det kan også hende at rabatten kun gjelder spesifikke produkter eller produktgrupper.
Dersom du mener at det er noe feil, ta kontakt med oss så vi kan løse det sammen!
Det er dessverre ikke mulig å legge til rabatten etter at bestillingen har blitt fullført.
Har du spørsmål?
Finner du ikke svar på spørsmålet ditt her, kan du sende oss en melding. Vi svarer så raskt vi kan!