Hvordan kan vi hjelpe deg? Her finner du noen av våre vanligste spørsmål - og svarene på dem. :)
Kontakt
Du kan bruke kontaktskjemaet vårt. Klikk her for å komme til det.
Nei, vi har ikke telefonkundeservice. For å holde prisene lave, unngår vi kostnader knyttet til lønnet arbeid for telefonbetjening.
Men ingen grunn til bekymring! Vi kan kontaktes via Facebook, Instagram, e-post, Messenger eller vårt kontaktskjema, og vi svarer som regel veldig raskt. For raskere hjelp: inkluder all relevant informasjon i første henvendelse.
Bestilling
Alle våre produkter befinner seg på lager i Norge, og vil alltid sendes herfra. Det vil aldri tilkomme toll eller andre gebyrer på din bestilling.
Betaling
Vi støtter følgende betalingsmetoder via Dintero Checkout:
Visa/Mastercard
Klarna
Vipps
Walley
Alle betalinger gjøres via Dintero Checkout
Ja, vi tilbyr alle muligheten til å handle med faktura via Klarna eller Walley. Du velger selv hvordan du vi betale i kassen :)
Du finner lenke for å laste ned kvitteringen din i mailen du mottok da varene dine ble sendt.
Har du ikke denne, kan du gå inn på din konto i nettbutikken. Klikk så på "SE MINE BESTILLINGER" > Klikk på bestillingen du ønsker kvittering for > Øverst finner du "Trenger du kvittering?" hvor du kan klikke på knappen "Last ned (PDF)".
Den vil være synlig kun etter at varene dine har blitt sendt.
Levering
Status på din bestilling ser du når du logger inn på kontoen din. Logg inn på din konto > Bestillinger for å se gjeldende status.
Vi pakker og sender så raskt vi kan, ofte samme dag som du bestiller! Hvor lang tid det tar før varene dine kommer frem avhenger av fraktmetoden du har valgt.
Fraktinformasjon
Fraktkmåter og kostnaden for hver av disse vises og regnes ut automatisk i kassen basert på adresse og den samlede vekten av varer i handlekurven.
- Vi sender alle ordre fra Neglemakeriet c/o Colliflow AS, Havnevegen 70, 3739 Skien.
- Leveringstider varierer mellom 1–5 virkedager avhengig av fraktmetode. Merk at leveringstiden kan være lenger enn først oppgitt (force majeure; ras, snøstorm, andre naturkatastrofer, ulykker og streik).
- Ordre over 700 NOK kvalifiserer for fri frakt i Norge (unntatt Svalbard og Jan Mayen). Et alternativ for fri frakt framkommer i kassa når det ligger varer for 700 kroner i den.
Posten/Bring/PostNord leverer kun til korrekt registrerte adresser, og navnet må stå på postkassen (eller døren for dørsendinger). Hvis pakken returneres til oss, vil du få tilbakebetalt varens kostnad, men ikke fraktkostnadene eller Postens returgebyr.
Hvis pakken returneres til oss, refunderer vi kostnaden for varene. Fraktkostnader og Postens returgebyr trekkes fra beløpet.
Retur & Reklamasjon
REKLAMASJON
Reklamasjon gjelder når du har mottatt et produkt som er skadet eller på annen måte ikke samsvarer med produktet du bestilte. Reklamasjon gjelder også dersom du mangler en vare. Reklamasjon er ikke det samme som angrerett, derfor skal du ikke bruke angrerettskjemaet ved reklamasjon.
Dersom du ønsker å reklamere på et produkt, om det skulle være feil eller mangler i bestillingen din, ber vi deg ta kontakt med kundeservice på e-post: ordre@neglemakeriet.no.
Oppgi ditt ordrenummer og grunnen til reklamasjonen. Vi vil behandle saken din så raskt som mulig.
Dersom du har fått et produkt du ønsker å reklamere på, kan du ikke sende produkter i retur for reklamasjon før vi har behandlet saken din. I noen tilfeller kan reklamasjon løses uten behov for retur.
Du må kontakte oss med informasjon om hva som var feil med bestillingen eller varen(e) du mottok, så vil vi hjelpe deg.
ANGRERETT (IKKE REKLAMASJON)
Som privatperson har du 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varene. Du har ikke angrerett som næringsdrivende. Angreretten gjelder kun for uåpnede produkter.
For at en retur skal godkjennes, må varen være uskadet og i originalemballasje.
Visse produkter er unntatt fra angreretten. Av helse- og hygienehensyn omfattes ikke produkter med brutt emballasje eller annen brutt forsegling eller som på annet vis er åpnet. Dersom varen er blitt håndtert i større grad enn det som anses nødvendig for å fastslå dens egenskaper eller funksjon, kan Neglemakeriet kreve kompensasjon ved nedsettelse av varens verdi.
Vi bruker følgende unntak fra angreretten (2 kap. 11 § DAL):
Angreretten gjelder ikke for varer som ikke kan returneres på hensiktsmessig måte av helse- eller hygienegrunner, og hvor forseglingen er brutt av forbrukeren.
For de fleste av våre produkter innebærer dette at de ikke kan være åpnet, da de av hygieniske eller kvalitetsmessige årsaker ikke kan videreselges. Produkter kan ikke returneres dersom forseglingen er brutt eller det finnes tegn til åpning. Returporto betales av kunden.
Kun komplette produkter kan returneres – åpnede varer eller deler av produkter vil ikke bli akseptert. Dersom en retur ikke godkjennes, kan vi belaste deg for eventuelle ekstra kostnader eller returnere varen tilbake til deg.
Varen du returnerer, må være ubrukt og i uåpnet emballasje for å bli godkjent. Om produktene er åpnet, testet eller brukte får du ikke tilbake pengene. Gi beskjed til oss dersom du har mottatt en vare i annen tilstand enn forventet, vi vil hjelpe deg.
Dersom det skulle være feil eller mangler i bestillingen din, ber vi deg ta kontakt med kundeservice på e-post: ordre@neglemakeriet.no.
Slik returnerer du uåpnede varer:
Kontakt oss før retur for å avklare evt. behov for retur. Dersom produktet f.eks er skadet eller det er andre mangler og feil etc, er det ikke sikkert du behøver å returnere produktet.
Fyll ut angrerettskjemaet du finner lenke til i mailen du mottok da ordren ble sendt. Dette MÅ ligge i pakken sammen med returvarene!
Sørg for å pakke varene godt inn slik at de ikke kan skades under transport. Returen MÅ være sporbar, og kan ikke sendes som et vanlig brev. Send gjerne som Norgespakke Liten hvis pakken er innenfor maksmålene.
Send varene til:
Neglemakeriet c/o Colliflow AS
Havnevegen 70
3739 Skien
Refusjon:
Når vi har mottatt og godkjent returen i henhold til betingelsene, vil vi refundere beløpet innen 14 dager via samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøp. Fraktkostnader refunderes ikke, med mindre varen er defekt eller annet er avtalt med oss på forhånd.
Om produktene har brutt forsegling, er åpnet, testet eller er håndtert i større grad får du ikke tilbake pengene. Gi beskjed til vår kundeservice dersom du har mottatt en vare i annen tilstand enn forventet.
Leveringskostnader refunderes ikke ved retur.
REKLAMASJON
Reklamasjon er ikke det samme som angrerett. Reklamasjon gjelder når du har mottatt et produkt som er skadet eller på annen måte ikke samsvarer med produktet du bestilte.
Dersom det skulle være feil eller mangler i bestillingen din, ber vi deg ta kontakt med kundeservice på e-post: ordre@neglemakeriet.no.
Du kan ikke sende produkter i retur for reklamasjon før vi har behandlet saken din. I noen tilfeller kan reklamasjon løses uten behov for retur.
Du må kontakte oss med informasjon om hva som var feil med bestillingen eller varen(e) du mottok, så vil vi hjelpe deg.
Vi følger den norske forbrukerkjøpsloven, som gir bedre forbrukerrettigheter enn mange produsentgarantier. Loven dekker mangler som ikke skyldes normal slitasje eller uforsvarlig bruk. Hvis du oppdager en mangel, meld fra til oss så snart som mulig. For feil som kan dokumenteres med bilder eller video, kan du sende dette til oss på e-post. Hvis feilen skyldes produksjon eller annet som faller inn under garantien, sender vi en erstatningsvare kostnadsfritt.
Produkter
Ja, de fleste av våre produkter tåler frost godt, inkludert geleer og primere (gjelder ikke hudkremer). Det er viktig å la produktet tine helt til romtemperatur før du åpner det. Hvis du åpner lokket mens produktet er frossent, kan kondens danne seg inne i beholderen og påvirke produktets kvalitet. Behold lokket på til produktet er tint, så vil det gjenvinne riktig konsistens og bevare kvaliteten.
Annet
Kan dere sponse meg?
Vi gjør veldig få samarbeid. Vi prioriterer samarbeid med de som har lang fartstid i yrket, samt at de kan tilby god kvalitet på bilder.
Dersom du er interessert i å samarbeide med oss, er det viktig at du gjør deg kjent med kriteriene før du etterlyser et samarbeid. Vår vanligste type samarbeid innebærer at vi sender ut ett eller flere produkter vi er interesserte i å enten få god promotering for, eller bilder av ekstra høy kvalitet på produkter lagt på negl, for bruk på våre nettsider, sosiale medier ol.
Sistnevnte er det vi som oftest ønsker oss, og det er da ekstra hyggelig at du også deler bilder eller video av resultatet på dine sosiale medier (her kommer vi frem til en avtale sammen, som fungerer for begge parter, avhengig av hvordan du pleier å benytte dine profiler på sosiale medier).
Kriterier for samarbeid ved avtale om bilder:
Ditt følgerantall på sosiale medier er ikke relevant her.
- du har handlet hos oss flere ganger tidligere
- du er godt kjent med minst én av våre produktserier
- du har kunnskap om negledesign og har erfaring som negledesigner - det er viktig at du vet hva du gjør
- sluttresultatet på arbeidet ditt er tilfredsstillende teknisk og estetisk
- du kan vise til en høyere kvalitet på dine bilder
- dersom vi blir enige om at du deler bilder også på dine sosiale medier, er det viktig at du tagger oss eller ber om et «samarbeid» (sistnevnte er for IG)
Kriterier for samarbeid ved avtale om generell promotering på sosiale medier
Hvordan produktene skal promoteres blir vi enige om, da dette er individuelt.
- du har handlet hos oss flere ganger tidligere
- du er godt kjent med minst én av våre produktserier
- du har kunnskap om negledesign og har erfaring som negledesigner - det er viktig at du vet hva du gjør (dette er spesielt viktig i video-content slik at vi ikke sprer feilinformasjon til dine seere)
- sluttresultatet på arbeidet ditt er tilfredsstillende teknisk og estetisk
- du kan vise til tidligere videoer eller bilder av negler og negledesign du allerede har gjort
- du har en tilfredsstillende mengde følgere på dine sosiale medier (tiktok eller instagram), dette vurderes individuelt
- dine følgere er i målgruppen for våre produkter
Gjentatt eller utvidet samarbeid med flere produkter kan være ønskelig gitt at det opprinnelige samarbeidet blir fulgt opp på en tilfredsstillende måte.
Dersom du ønsker et samarbeid kan du sende oss en mail med dine opplysninger og litt om deg selv til samarbeid@neglemakeriet.no
Nei, vi er en ren nettbutikk.
Rabatter
Den beste måten å få tilgang til rabatter på er å melde deg på nyhetsbrevet! Vi sender jevnlig ut rabattkoder til våre abonnenter, sammen med spesielle kampanjer. Scroll helt ned på siden for å bli med i nyhetsbrevet.
Rabatten legger du i handlekurven, eller nederst i kassen ved utsjekk. Du kan kun bruke en rabatt om gangen.
Hvis du ikke ser at rabatten blir trukket fra, kan det hende at rabattkoden kun er gyldig på fullprisprodukter og du produktene du har i kurven allerede har rabatt.
Det kan også hende at rabatten kun gjelder spesifikke produkter eller produktgrupper.
Dersom du mener at det er noe feil, ta kontakt med oss så vi kan løse det sammen!
Det er dessverre ikke mulig å legge til rabatten etter at bestillingen har blitt fullført.
Har du spørsmål?
Finner du ikke svar på spørsmålet ditt her, kan du sende oss en melding. Vi svarer så raskt vi kan!